top of page

פטריות מרפא וקנאביס רפואי





חברות בעולם ובישראל מפתחות תרכובות קנאביס רפואי באמצעות שינוי יחס הרכיבים הפעילים בצמח. בשנת 2019 החל לפתח פרופסור פואד פארס תרכובות קנאביס בשילוב עם פטריות. סגולותיהם של הפטריות נחקרו אלפי שנים אך סגולות הקנאביס הן דבר שהחל להתפתח רק במאה ה-21.


פרופסור פארס פיתח קומפלקס שמשלב פטריות מרפא וקנאביס, שתוקף את סרטן המעי הגס שנחשב אלים ומסוכן במיוחד. הפטרייה המזוקקת עובדת במנגנון בו עובדת כימותרפיה והורגת תאים סרטניים. הקנאביס המשולב בתרופה עובד בשלושה מנגנונים, הורג תאים סרטניים, משפעל את מערכת החיסון כדי שתהרוג בעצמה את התאים הסרטניים, ומוריד דרסטית את כמות תופעות הלוואי של הטיפול.


בנוסף לעבודתו של פרופסור פואד פארס, מחקרים נוספים בתחום שילוב פטריות מרפא וקנאביס רפואי מתמקדים בפיתוח שיטות חדשות להעשרת הפוטנציאל הרפואי של שני המרכיבים. מחקרים אלה נערכים במגוון מוסדות מחקר וחברות בתחום הביוטכנולוגיה, תוך כדי חקירה של אפקטים סינרגטיים אפשריים המתרחשים כאשר משלבים פטריות וקנאביס.


מחקרים אלו נועדים לחקור את האופן בו השילוב של המרכיבים הפעילים משני הצמחים יכול להגביר את יעילות הטיפול, לצמצם את תופעות הלוואי, ולספק תובנות חדשות למגוון טיפולים רפואיים. חלק מהמחקרים מתמקד במחלות ספציפיות, כגון סוגים שונים של סרטן, בעוד אחרים בודקים את השפעות השילוב על מצבים רפואיים כלליים יותר, כמו כאב כרוני, בעיות שינה, וניהול מתחים.


במסגרת המחקר והפיתוח בתחום שילוב פטריות מרפא וקנאביס רפואי, מגוון שיטות צריכה נמצאות תחת חקירה ופיתוח על מנת להתאים את הטיפול לצרכים והעדפות שונות של מטופלים.

* החומר הרפואי המפורט לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי.
90 צפיות0 תגובות

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page