top of page

פטריות מרפא - החומרים הפעילים

1. מהו בטא גלוקן?

בקיצור: בטא גלוקן מפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם ולכולסטרול, תומך בעיכול ובמערכת החיסון.

לבטא גלוקן יש השפעה חיובית על בריאות האדם. בטא גלוקן הוא סיב בריא. לדוגמה, סיבים מסיסים מגדילים את הזמן שהמזון עובר במעי, מאטים את התרוקנות הקיבה ואת ספיגת הגלוקוז לדם. זה אומר שהבטן שלך לא תתרוקן כל כך מהר והגוף יכול לשחרר אנרגיה בצורה יציבה. צריכת בטא גלוקן קשורה לירידה ברמות האינסולין והכולסטרול בדם, לחץ דם גבוה והשמנת יתר. בטא גלוקן הוא גם חומר אנטי גידולי חשוב. זהו מרכיב מזון פונקציונלי מוכר וחשוב. זה הופך את הפטריות לפרביוטיקה מצוינת (מזון לחיידקי מעיים) הממריצים את המעיים ותומכים במארח להילחם בדלקות ובמחלות.


2. מה הם טרפנים?

בקיצור: טרפנים הם אנטי דלקתיים ואנטי גידולים ובעלי השפעות נוירו-פרוקטטיביות.

טרפנים הם פחמימנים בלתי רוויים, תרכובות ארומטיות המעניקות לצמח את הארומה והטעם שלו. הם ממלאים תפקיד חשוב במבנה של צמח או פטרייה. בחלק מהצמחים הם מושכים מאביקים, בעוד שבאחרים הם דוחים חרקים או חיות אחרות שמחפשות מזון. חלק מהטרפנים עוזרים לצמח הפגוע להתאושש, בעוד שאחרים פועלים כחלק ממערכת החיסון כדי להדוף חיידקים מדבקים. לדוגמה, עלי תה הם אנטי סרטניים מכיוון שהחלקיקים הרעילים שלהם משפיעים על תאים סרטניים תוך שהם משאירים תאים בריאים שלמים.


2. מה ההבדלים?

בקיצור: אריניצין מסייע בשיפור תפקודי הזיכרון, מפחית דלקות ובעל תכונות אנטי-סרטניות.

ה-Erinacins הם קבוצה של טרפנואידים ציאניד ביו-אקטיביים התומכים בגורמי גדילה עצביים ובתפקוד הנוירוטרנסמיטר. ל-Erinacin יש משקל מולקולרי נמוך, המאפשר לחומרים אלו לעבור דרך מחסום הדם-מוח, או מערכת ההגנה של דם-מוח, כדי לעורר את הייצור של גורם גדילה עצבי (NGF). תפקידו של NGF הוא לעורר את הצמיחה, התיקון וההגנה של עצבים ונוירונים. ככל שאנו מתבגרים, סינתזת NGF פוחתת, מה שנחשב לתרום לירידה הקשורה לגיל ביכולת הקוגניטיבית ובזיכרון. לארינאצינים ברעמת האריה יש השפעה אנטי-מיקרוביאלית על חיידקים הגורמים למחלות עמידים לאנטיביוטיקה. אריניצין נמצא בדרך כלל בתפטיר פטרייתי

.

3. מה הם הריצונים?

בקיצור: מסייע בשיפור תפקודי הזיכרון, מפחית חרדה, מפחית דלקות.

ה-Hericenone הוא חומר ביו-אקטיבי בעל מרכיב פעיל דומה לארינאצין, הממריץ את הייצור של גורם גדילה עצבי (NGF). מפחית חרדה ומשפר את איכות השינה. מפחית דלקת בגוף. Heritcenone מגיע מגוף הפרי של Hericium erinaceus


4. מהם פוליפנולים?

בקיצור: תומך במערכת החיסון, נוגד סרטן, איזון מערכת העצבים

פוליפנולים הם תרכובות צמחיות המופיעות באופן טבעי המצויות בפירות וירקות. צמחים מייצרים אותם כהגנה מפני פתוגנים. הם פועלים כנוגדי חמצון בגוף ומפחיתים את ההשפעות המזיקות של רדיקלים חופשיים בגוף. לפוליפנולים השפעה מרפאת על מחלות הלב וכלי הדם, וכן השפעה חיובית על מניעת מחלות. תרכובות אלו מאריכות חיים ועוזרות להילחם בתאי סרטן. הם גם עוזרים למנוע מחלות ניווניות כמו מחלת אלצהיימר ומחלת פרקינסון. כיום הפרעות חרדה נחשבות גם למגיפה נוירודגנרטיבית.


5. מתכות כבדות וזיהום

כשמדובר בתמציות פטריות, העוצמה הטיפולית שלהן וטוהר המוצר ממזהמים ומתכות כבדות הן קריטיות. שני הקריטריונים ניתנים לתוקף במעבדה חסרת פניות וניהול מהימן. בדיקת מתכות כבדות ומזהמים היא היבט חשוב ללא ספק של תמציות פטריות, שכן לפטריות יש נטייה לאחסן תרכובות כאלה. צריכה ממושכת של מתכות כבדות עלולה להצטבר בגוף האדם ולהוביל לבעיות בריאותיות חמורות (כגון פגיעה במערכת העצבים, סרטן, מומים מולדים וכו').


לסיכום:

כאשר צורכים פטריות על בסיס יומי, אנו בהחלט ממליצים להיות מודעים לאיכותו של ספק תמצית הפטריות.

אנו מאוד ממליצים לכם לבקש את הבדיקות הללו לא משנה באיזה מוצרי פטריות תחליטו להשתמש ולוודא שהם מגיעים ממעבדות צד שלישי אמינות.


49 צפיות0 תגובות

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page